×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/09/11 - 07:03
  • بازدید : 67
  • تعداد بازدید : 66
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
تقدیر دکتر زالی از عملکرد اداره نظارت و ارزیابی محصولات آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه

دکتر زالی: اعلام عمومی کشف اجناس قاچاق آرایشی و بهداشتی به نفع مردم است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تقدیر از عملکرد مدیر و کارشناسان اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه، به نقش این اداره در آگاه‌سازی مردم برای استفاده از این محصولات اشاره کرد.

دکتر زالی از عملکرد مدیر و کارشناسان اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی تقدیر کرد و گفت: درخشش این واحد در همایش معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، نشان از پیشرفت قابل توجه شاخص‌های نظارتی و بازرسی‌ها در سال‌های اخیر دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز این جایگاه از آن معاونت غذا و دارو دانشگاه بود، ادامه داد: با وجود رقابتی که در میان معاونت‌ها به ویژه اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در سطح کشور وجود دارد، کسب این جایگاه در سال گذشته و با درخشش بیشتر، در سال جاری، نشان از شایستگی کارشناسان در این واحد دارد.

رییس دانشگاه با بیان اینکه حوزه نظارت و ارزیابی محصولات آرایشی و بهداشتی وظیفه سنگینی بر عهده دارند، عنوان کرد: افزایش تقاضا در هر بازاری، احتمال بروز خطا در عرضه را نیز بالا می‌برد، از همین رو حجم ورود محصولات غیرقانونی و قاچاق افزایش می‌یابد و این چالش مسئولیت معاونت غذا و دارو را سنگین‌تر می‌کند، چراکه نظارت مولفه ساختاری و مهمترین بعد حاکمیتی این معاونت در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

دکتر زالی اهمیت توجه به استانداردهای موجود در کالاهای آرایشی و بهداشتی را چندین برابر سایر کالاها دانست و اظهار کرد: نوسانات ارزی و مسائل موجود در فرآیند واردات این محصولات، کار معاونت غذا و دارو را سخت‌تر می‌کند

وی در ادامه از معاونت غذا و دارو و اداره نظارت و ارزیابی محصولات آرایشی و بهداشتی درخواست کرد از شرکت‌های توزیع کننده اجناس مرغوب و باکیفیت که در خطر مواجهه با بازارهای موازی یا ورشکستگی هستند، حمایت بیشتری کند تا سایر شرکت‌ها نیز برای رقابت و توجه به مرغوبیت محصولات ترغیب شوند.

دکتر زالی همچنین در خصوص ضرورت توجه تولیدکنندگان داخلی محصولات آرایشی و بهداشتی به بازارهای جهانی بیان کرد: علاوه بر توجه به ذائقه مردم کشور، حرکت به سمت افزایش واردات و حضور در بازارهای جهانی، به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس اهمیت زیادی دارد. معاونت غذا و دارو می‌تواند در مسیر برندینگ، شرکت‌ها را همراهی کند.

رییس دانشگاه تصریح کرد: به دلیل ارتباط بلافصل کالاهای آرایشی و بهداشتی با سلامت مردم، فاش‌سازی و اعلام عمومی کشف جریان سوء و اجناس قاچاق به نفع مردم است. در این راستا برپایی نمایشگاهی از مکشوفات نیز می‌تواند راه حل مناسبی باشد.

دکتر زالی در ادامه به یکی از مهمترین نگرانی‌های نظام سلامت اشاره کرد و گفت: مقابله با تبلیغات ماهواره‌ای و معرفی محصولات سلامت محور بدون مجوز، یکی از بزرگترین دغدغه‌های حوزه غذا و داروست. البته این اقدام از وظایف معاونت کمی فاصله دارد، اما می‌توان با بیان این نگرانی و همفکری با سایر ارگان‌ها قدمی مهم در راستای برخورد با متخلفان برداشت.

وی در پایان از کارشناسان خواست تجربیات خود را به منظور فرهنگ سازی و راهنمایی عمومی مردم در قالب کتاب استانداردسازی محصولات آرایشی و بهداشتی مستند کنند.

درخشش  اداره نظارت و ارزیابی محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه در سطح کشوری

دکتر جمشید سلام‌زاده معاون غذا و داروی دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به افتخارات اداره نظارت و ارزیابی محصولات آرایشی و بهداشتی این معاونت در همایش کشوری معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی، گزارش مختصری از عملکرد سال گذشته و ۹ماهه اول سال جاری ارایه داد

همچنین در حاشیه این نشست، رییس دانشگاه از تلاش‌های مدیر و کارشناسان اداره نظارت و ارزیابی محصولات آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه تقدیر کرد.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 128440
کلید واژه

تصویر

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست