×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1399/04/15 - 10:18
  • بازدید : 720
  • تعداد بازدید : 57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
واحد تعالی سازمانی معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گزارش می دهد؛

نقش رعایت فاصله اجتماعی در محافظت از ابتلابه کرونا از دیدگاه WHO

بر اساس دستورالعمل های صادره توسط سازمان جهانی بهداشت و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در کووید 19، رعایت فاصله فیزیکی باید حداقل یک الی دو متر باشد. بررسی سیستماتیک و متاآنالیز انجام گرفته توسط Derek Chu و همکارانش که در The Lancet انتشار یافته است می تواند به عنوان یک نقطه عطف مهم در درک ما برای استفاده از تجهیزات محافظت شخصی و فاصله فیزیکی در کووید 19مطرح شود. هیچ کارآزمایی کنترل شده تصادفی برای تجزیه و تحلیل در این زمینه در دسترس نبوده است اما چو و همکارانش 172 مطالعه مشاهده ای را بطور منظم بررسی کردند و همچنین شواهد موجود را از 44 مطالعه تطبیقی در مورد SARS، سندرم تنفسی خاورمیانه و کووید 19مورد ملاحظه قرار دادند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بر اساس دستورالعمل های صادره توسط سازمان جهانی بهداشتو مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در  کووید 19، رعایت فاصله فیزیکی باید حداقل یک الی دو متر باشد. بررسی سیستماتیک و متاآنالیز انجام گرفته توسطDerek Chu و همکارانش که درThe Lancet انتشار یافته است می تواند به عنوان یک نقطه عطف مهم در درک ما برای استفاده از تجهیزات محافظت شخصیو فاصله فیزیکی در کووید 19مطرح شود. هیچ کارآزمایی کنترل شده تصادفی برای تجزیه و تحلیل در این زمینه در دسترس نبوده است اما چو و همکارانش 172 مطالعه مشاهده ای را بطور منظم بررسی کردند و همچنین شواهد موجود را از 44 مطالعه تطبیقی در موردSARS، سندرم تنفسی خاورمیانه وکووید 19مورد ملاحظه قرار دادند.

یافته ها حاکی از کاهش خطری برابر با 82٪برای رعایت فاصله فیزیکی یک متر، در هر دو بخش مراکز مراقبت های بهداشتی و در جامعه است. هر یک متر فاصله اضافی تا سه متر بیش از دو برابر محافظت ایجاد می کند. این شواهد برای حمایت از دستورالعمل های فاصله اجتماعی در جامعه بسیار با اهمیت است و نشان می دهد که با رعایت این فاصله تا چه حد می توان میزان خطر را کاهش داد. علاوه بر این، یافته ها می توانند به بررسی رفع محدودیت های اجتماعی و چگونگی رسیدن به راههای ایمن تر کمک کنند.

قانون رعایت فاصله یک و دو متری در اکثر رهنمودهای بیمارستانی براساس یافته های قدیمی تر از دهه 1940 نیز وجود دارد

ترجمه شده توسط: دکتر سید سعید شریعت، سرپرست اداره تعالی سازمانی 

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 94032
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست