×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1399/04/23 - 09:31
  • بازدید : 638
  • تعداد بازدید : 48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
واحد تعالی سازمانی معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گزارش می دهد؛

استفاده از ماسک همراه با رعایت فاصله فیزیکی می تواند میزان عفونت را کاهش دهد

بررسی سیستماتیک و متاآنالیز انجام گرفته توسط Derek Chu و همکارانش که در The Lancet انتشار یافته نشان می دهد استفاده از ماسك می تواند خطر عفونت را تا میزان 85٪ كاهش دهد و این مسئله بیشتر در مراکز مراقبت هاي بهداشتي مصداق دارد تا جامعه.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بررسی سیستماتیک و متاآنالیز انجام گرفته توسطDerek Chu و همکارانش که درThe Lancet انتشار یافته نشان می دهداستفاده از ماسك می تواند خطر عفونت را تا میزان 85٪كاهش دهد و این مسئله بیشتر در مراکز مراقبت هاي بهداشتي مصداق دارد تا جامعه. آنها این تفاوت را به استفاده بیشتر از ماسکهایN95 در مراکز مراقبت های بهداشتی و درمانی نسبت می دهند. یک تحلیل فرعی نشان داد در مقایسه با دیگر ماسکها که 77٪مؤثر بوده اند این ماسکها 96٪تاثیر گذار بوده اند. یافته مهم دیگری که به دست آمد این بود که محافظت از چشم منجر به کاهش 78 درصدی عفونت در مراکز بهداشتی و درمانی می شود. عفونت از طریق مسیر چشمی ممکن است با انتقال آئروسل ها یا آلودگی مستقیم رخ دهد.                   

چو و همکارانش همچنین گزارش دادند که ماسک های چند لایه محافظت بیشتری از ماسک های تک لایه دارند. ماسکهای پارچه ای باید به خوبی طراحی شده و دارای پارچه مقاوم در برابر آب و لایه های مختلف و مناسب برای صورت باشند.

این مطالعه از استفاده جهانی از ماسک پشتیبانی می کند. در نواحی با شیوع بالایCOVID-19  استفاده از ماسک همراه با فاصله فیزیکی می تواند میزان عفونت را کاهش دهد، به ویژه در جوامعی که به دنبال از سرگیری فعالیت های عادی هستند. سرانجام، چو و همکارانش تأکید می کنند که هیچ مداخله ای کاملاً ایمن نیست و ترکیبی از فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و مداخلات دیگر برای کاهش بیماریCOVID-19 تا زمانی که واکسن موثری داشته باشیم ضروری است.

 

ترجمه شده توسط: دکتر سید سعید شریعت، سرپرست اداره تعالی سازمانی 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 94369
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست