×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1402/04/24 - 09:15
  • بازدید : 381
  • تعداد بازدید : 359
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در گفت وگوی رادیویی مطرح شد؛

فروش مکمل؛ فقط در داروخانه‌ها مجاز است

سرپرست واحد نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گفت: شهروندان دارو و مکمل‌های دارویی را فقط از داروخانه‌ها تهیه کنند؛ ناصرخسرو و پاساژ معظم مرکز رسمی توزیع دارو نیست.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر «فهیمه مودودی یاقوتی» سرپرست واحد نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو در گفت و گو با برنامه رادیویی «بازار تهران» اظهار داشت: فرآورده ای که از مبادی غیر رسمی وارد بازار دارویی کشور می‌شود، قاچاق است. وی افزود: سازمان غذا و دارو برای تایید سلامت، کیفیت و اثربخشی دارو بر چرخه توزیع دارو در کانال رسمی نظارت می‌کند و سازمان غذا و دارو درست بودن شرایط تولید، توزیع و نگهداری داروها و فرآورده‌هایی که از مبادی غیر رسمی وارد چرخه مصرف می‌شوند را تضمین نمی‌کند.

 سرپرست واحد نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت ضمن هشدار به هموطنان افزود: در سال ۱۴۰۰ برخی مکمل‌های لاغری که تبلیغات گسترده و فریبنده‌ای درخصوص آنها در فضای مجازی انجام شده بود، در آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و دارو مورد آزمایش قرار گرفتند که براساس نتایج آزمایشات تمامی اقلام حاوی آمفتامین یا شیشه بود که در صورت مصرف می‌تواند آسیب جدی به سلامت افراد وارد کند.

دکتر مودودی یاقوتی ادامه داد: فرآورده های قاچاقی که با مورد مصرف افزایش اشتها بعضا در سطح عرضه توسط مراکز غیرمجاز توزیع می گردد، مشخص شده است که مصرف آن باعث پاره شدن مویرگ‌های چشمی و افت هموگلوبین خونی می‌شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: شهروندان دارو و مکمل‌های ورزشی را فقط از داروخانه‌ها تهیه کنند؛ ناصرخسرو و پاساژ معظم مرکز رسمی توزیع دارو نیست و از آن جایی که ارائه چنین داروهایی در این مراکز بدون هیچ نام و نشانی انجام می شود، پیگیری مشکلات ناشی از آندشوار است هرچند که در این زمینه نیز اقدام می گردد. 

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 129135
کلید واژه

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست