×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/09/11 - 11:33
  • بازدید : 651
  • تعداد بازدید : 89
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

چرا مسمومیت دارویی بین کودکان بیشتر است؟

هر چند وقت یکبار مسمومیت و جان باختن کودکی در اثر مصرف خودسرانه یا اشتباه دارو خبرساز می شود که در بیشتر مواقع می توان با رعایت نکات مهم و کوچک مانع از بروز این اتفاق شد ولی تمام این ها مستلزم آگاهی بخشی به خانواده ها است. در ادامه دلایلی که چرا اغلب کودکان قربانی مسمومیت دارویی می شوند و چگونه می توان از این اتفاق جلوگیری کرد، ذکر شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کنجکاوی کودک یا اشتباه والدین

مسمومیت دارویی در کودکان بیشتر به دو دلیل کنجکاوی کودک یا اشتباه والدین رخ می دهد بنابراین لازم است والدین آگاه باشند و دارو ها را از دسترس کودکان دور نگه دارند. مسمومیت دارویی معمولاً در کودکان زیر هفت سال تصادفی است. برای مثال یکی از موارد شایع، مصرف اشتباهی شربت متادون در خانواده‌های در حال درمان ترک اعتیاد بوده است که با تعویض بطری شربت متادون، آن را در یخچال نگه داری می کرده‌اند که منجر به مسمومیت کودک شده است.

محل نگهداری داروها

هموطنان چنانچه در خانه کودک زیر پنج سال دارند، حتما داروها را در کمدهای بالا، دور از دسترس و مجهز به قفل قرار دهند. داروهای مصرفی افراد خانواده را دور از دسترس کودکان نگهدارند و داروهای خود را در مقابل چشم کودکان نخورند، چرا که کودکان از رفتار بزرگسالان تقلید می کنند و ممکن است دور از چشم والدین داروها را به دهان ببرند.

آگاه سازی کودک

اگر به کودک خود دارو می دهید به او تفهیم کنید که این دارو است و از کلماتی مثل آبنبات، شکلات و یا خوراکی استفاده نشود. داروها به ویژه داروهای خوش طعم مخصوص داروهای کودکان را از دسترس دور نگه دارری شود، زیرا ممکن است هنگام غفلت پدر و مادر سراغ این دارو ها بروند.

 

گردآوری شده در:

اداره تعالی سازمانی معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 85780
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست