×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/08/21 - 08:22
  • بازدید : 532
  • تعداد بازدید : 54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ایران میزبان دومین کنگره بین المللی فارماکواپیدمیولوژی

دکتر فرزاد پیرویان از برگزاری دومین کنگره بین المللی اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی ۲۰۱۹ با حضور رئیس انجمن جهانی فارماکوویژیلانس در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبرداد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر فرزاد پیرویان دبیرعلمی دومین کنگره آسیایی اروپایی فارماکواپیدمیولوژی، اظهار کرد: دومین کنگره ی بین المللی فارماکواپیدمیولوژی از۲۲تا ۲۴آبان ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دانشکده داروسازی برگزار خواهد شد.

 

وی محور اصلی این کنگره را فارماکواپیدمیولوژی و  بیماری‌های غیرواگیردانست و گفت: با توجه به این که دسترسی به دارو در زمان، مقدار، قدرت و شکل دارویی مناسب یکی از اهداف مهم نظام سلامت و دارو است، داشتن اطلاعات مستندمبتنی بر شواهد از مصرف دارو و روند تغییرات آن در جوامع مختلف و کشور، منبع بسیار مهمی برای تدوین و اجرای سیاست های تامین و تدارک این اقلام است.

 

دکتر پیرویان توضیح داد: بیماری‌های غیرواگیر شامل، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، بیماری‌های مزمن ریوی و دیابت محور اصلی کنگره را تشکیل داده و فارماکواپیدمیولوژی، فارماکوویژیلنس، داروسازی بالینی، اقتصاد دارو و تحقیقات پیامدها(Outcome Research)، مدیریت دارو، مطالعات بالینی و کارآزمایی‌ها، داروسازی اجتماعی، مدیریت ریسک و آموزش داروسازی از دیگر موضوعات این کنگره هستند.

 

وی با اشاره به این که دومین کنگره اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و گروه اقتصاد و مدیریت دانشکده داروسازی برگزا می‌شود، از سخنرانی دکتر استن اولسون رئیس انجمن جهانی فارماکوویژیلانس(ISoP) در این کنگره خبر داد.

 

دبیرعلمی دومین کنگره آسیایی اروپایی فارماکواپیدمیولوژی با بیان این که انجمن جهانی فارماکوویژیلنس ۶۱عضو دارد که ایران نیز یکی از اعضای آن است، خاطرنشان کرد: این کنگره میزبان اساتیدی چون پرفسور استن اولسون رئیس انجمن جهانی فارماکوویژیلانس از سوئد، دکتر گرد کولاک رئیس مرکز فارماکوویژیلانس دانشگاه زوریخ از کشور سوییس است.

 

وی گفت: حدود۴۰استاد و پژوهشگر داخلی با ایراد سخنرانی، شرکت در پنل های تخصصی و ارائه ی مقالات پژوهشی در این رویداد علمی حضور خواهند داشت.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشترمی توانند به آدرس کنگره به نشانی  http://www.eapec۲۰۱۹.ir/fa مراجعه کنند.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 85028
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست