×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1402/04/13 - 06:48
  • بازدید : 251
  • تعداد بازدید : 245
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
معاون غذا و داروی دانشگاه تاکید کرد؛

تلاش دانشگاه برای تسهیل مسیر تولید محصولات دانش‌بنیان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش نظارتی این معاونت بر واحدهای تولیدکننده کالای سلامت محور برای صدور مجوزها و پروانه‌های ساخت گفت: کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه با ارایه نظریه‌های ارشادی و مشاوره‌ای همواره در تلاش برای حمایت از تولید به ویژه محصولات دانش بنیان و تسهیل مسیر برای آنان هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر جمشید سلام زاده با اشاره به این که معاونت غذا و دارو  در سال 1401 رشد چشمگیری داشته و موفقیت‌های مهمی کسب کرده است، دستاوردهای حاصل شده را مرهون تلاش تمامی مدیران، کارشناسان و پرسنل معاونت غذا و دارو برشمرد.

 

به گفته وی 185 پرسنل این معاونت در حوزه‌های نظارتی، بازرسی و اجرایی به ایفای نقش مشغول هستند.

دکتر سلام زاده کسب رتبه اول(برتر) در ارزیابی عملکرد معاونت‌های غذا و داروی کشور، کسب رتبه اول توسط اداره دارو و مواد تحت کنترل در بین 19 معاونت غذا و داروی سطح یک کشوری و کسب رتبه برتر (حداکثر امتیاز) توسط اداره نظارت وارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل را از مهمترین دستاوردهای این معاونت در سال گذشته برشمرد.

 

وی از دیگر توفیقات این معاونت به انتخاب روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه به عنوان یکی از 10 روابط عمومی برتر از بین 62 معاونت غذا و داروی کشور در اجرای موفق طرح دارویار و همچنین تقدیر سازمان غذا و داروی کشور و رییس دانشگاه از عملکرد برجسته واحد نظارت و ارزیابی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی اشاره کرد.

 

وی با اشاره به سایر دستاوردهای این معاونت گفت: در سال گذشته شاهد رشد 92 درصدی بازدید از داروخانه‌ها، رشد 25 درصدی بازدید از کارخانجات مواد غذایی و رشد 71 درصدی بازدیدهای مشترک با اداره کل تعزیرات حکومتی تهران و نیروی انتظامی از واحدهای تحت پوشش بودیم.

 

دکتر جمشید سلام زاده کسب این افتخارات را با توجه به این که معاونت غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دارای وسیع‌ترین حوزه نظارتی از نظر جمعیتی و واحدهای تحت پوشش در کشور است، دارای اهمیت مضاعفی دانست.

 

دکتر سلام‌زاده با اشاره به نقش نظارتی این معاونت بر واحدهای تولیدکننده کالای سلامت محور برای صدور مجوزها و پروانه‌های ساخت گفت: کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه با ارایه نظریه‌های ارشادی و مشاوره‌ای همواره در تلاش برای حمایت از تولید به ویژه محصولات دانش بنیان و تسهیل مسیر برای آنان هستند.

 

وی رشد 120درصدی صدور پروانه‌های ساخت در حوزه غذایی و رشد 151 درصدی صدور پروانه‌های تولید و تمدید تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی را گواهی بر این ادعا برشمرد.

 

به گفته معاون غذا و داروی دانشگاه سال گذشته در راستای حمایت از محصولات دانش بنیان 47 پروانه ساخت محصولات دانش بنیان در این معاونت صادر شده است که 26 پروانه ساخت در حوزه تجهیزات پزشکی، 20 پروانه ساخت در حوزه مکمل ها و فراورده های طبیعی و یک پروانه نیز مربوط به ساخت در حوزه آرایشی بهداشتی بوده است.

دکتر سلام‌زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از ارتقای خدمات، رشد 125درصدی در مساعدت به تامین داروی بیماران صعب‌العلاج نسبت به سال 1400 را یادآور شد به نحوی که مبلغ کمک هزینه از 14 میلیارد ریال در سال 1400 به 31 میلیارد ریال در سال 1401 رسید.

 

برنامه‌های آتی معاونت غذا و دارو  بر مبنای برنامه تحول دانشگاه

معاون غذا و داروی دانشگاه با اشاره به برنامه‌های آتی این معاونت گفت: از برنامه‌های جدیدی که در راستای برنامه تحول دانشگاه در دستور کار داریم می‌توان به کارگیری و تهیه نقشه جامع سیستم اطلاعات جغرافیایی(GIS) برای شفاف‌سازی جریان اطلاعات و ارتقای تصمیم‌گیری‌های سازمانی و مدیریتی و کاهش هزینه‌ها اشاره کرد.

 

به گفته وی تجهیز و راه‌اندازی روش‌های آزمایشگاهی جدید، بافت‌شناسی و حلال و تکمیل پروژه و انتقال واحد مخدر معاونت به پردیس نیایش  از دیگر برنامه های این معاونت است که اجرای آنها از سال 1401 شروع شده و  امسال به نتیجه مطلوب می‌رسد.

 

دکتر سلام زاده با اشاره به برنامه‌های ویژه این معاونت برای سال 1402 به طراحی و توسعه فناوری‌های جدید برای اندازه‌گیری و پایش آلاینده‌ها در مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی، توسعه فضای فیزیکی آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و دارو، استمرار حمایت از تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید محصولات دانش بنیان اشاره کرد.

وی بروزرسانی شاخص‌های سامانه مدیریت هوشمند HIM و بهره‌گیری از داده‌های داشبورد مربوطه برای ارتقای خدمات دارویی مراکز، پیگیری تامین فضای انبارش استاندارد و منابع انسانی و مالی برای اجرای تبصره 2 ماده 53 قانون مبارزه با قاچاق را از دیگر برنامه‌های ویژه این معاونت عنوان کرد.

معاونت غذا و داروی دانشگاه پیگیری راه‌اندازی و استقرار مدیریت متمرکز داروخانه‌های بیمارستانی، پیگیری وظایف قابل تفویض از سازمان غذا و دارو به دانشگاه‌ها و تمرکز زدایی و تفویض وظایف از معاونت غذا و داروی دانشگاه به شبکه‌های بهداشت و درمان را از دیگر برنامه‌های مصوب این معاونت برای سال 1402 برشمرد.

 

دکتر جمشید سلام زاده بهره مندی از مدیران و کارشناسان برجسته با تجربه فراوان را از جمله نقاط قوت این معاونت عنوان کرد که با مسئولیت‌پذیری تمام در راستای انجام وظایف تلاش می‌کنند.

وی افزود: از نظر تجهیزاتی جزو معدود دانشگاه‌های کشور هستیم که امکانات خوبی را در آزمایشگاه کنترل معاونت فراهم کردیم و با بهره‌برداری کامل از آنها نقش کمکی این آزمایشگاه برای سازمان غذا ودارو و نیز نقش نظارتی آن در اطمینان از سلامت کالاهای سلامت محورکامل‌تر خواهد شد.

معاون غذا و دارو عدم وجود چارت تشکیلاتی بروز شده مصوب،  محدودیت فضای فیزیکی معاونت و آزمایشگاه کنترل و فرسودگی آنها را از جمله مشکلات این معاونت برشمرد و خواستار حمایت مسئولان دانشگاه در راستای رفع این مشکلات شد.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 128628
کلید واژه

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست