×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/07/21 - 15:26
  • بازدید : 987
  • تعداد بازدید : 43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در گفتگوی مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی ، آشامیدنی، آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو با رسانه ها مطرح شد؛

چگونه یک محصول غذایی غیرمجاز را به کارشناسان گزارش دهیم؟

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی ، آشامیدنی، آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو به مناسبت هفته غذا، در گفتگو با رادیو تهران، توضیحاتی در رابطه با نحوه شکایت از یک محصول غذایی یا آرایشی و بهداشتی غیر مجاز داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی ، آشامیدنی، آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو به مناسبت هفته غذا، در گفتگو با رادیو تهران، توضیحاتی در رابطه با نحوه شکایت از یک محصول غذایی یا آرایشی و بهداشتی غیر مجاز داد.  

دکتر « ندا رونده»، با اشاره به پاسخگویی 24 ساعته کارشناسان مرکز اطلاع رسانی و رسیدگی به شکایات مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی گفت: مرکز شکایات این معاونت به صورت 24 ساعته با شماره تلفن 84248 با داخلی های 6310 و 6312 آماده دریافت شکایات شهروندان است به طوری که در وقت اداری کارشناسان به صورت مستقیم شکایات را دریافت می کنند و پس از پایان وقت اداری نیز شکایات در سامانه ذخیر شده و  به محض حضور کارشناسان در واحد با شاکیان تماس گرفته شده و مشخصات محصول دارای مشکل دریافت می شود.

او ادامه داد: علاوه بر تماس تلفنی، در سایت معاونت غذا و دارو قسمتی برای دریافت شکایات قرار داده شده است و افرادی که مایل باشند، می توانند از طریق سایت یا پست الکترونیک با ما در ارتباط باشند.

رونده اضافه کرد: برای ارسال تصویر یا مستندات شکایت، شماره تلفن 09339475142 را در اختیار هموطنان قرارداده ایم.

او در ادامه به اقدامات کارشناسان پس از دریافت شکایت اشاره کرد و گفت: پس از دریافت شکایت، محصول مورد نظر از نظر دارا بودن پروانه ساخت و سایر مجوزها و همچنین مکان عرضه بررسی می شود و با مراجعه به کارخانه مورد نظر نمونه برداری انجام می شود.

او افزود: محل تولید، مواد اولیه و مجوزهای قانونی بسیار مهم است و کارشناسان این موضوعات را به صورت دقیق بررسی می کنند و در صورت مشاهده تخلف با توجه به نوع تخلف برخورد صورت می گیرد.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی ، آشامیدنی، آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو تاکید کرد: بارها مشاهده شده است که همشهریان شکایات خود از رستوران ها یا مراکز فروش به صورت فله را با ما در میان می گذارند در حالی که رستوران ها،مراکز فروش محصولات فله ای مرتبط با معاونت بهداشتی دانشگاه است و همشهریان می توانند شکایات خود را با سامانه 190 در میان بگذارند.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 83947
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست